Pojavio se televizijski spot koji je digao na noge Crnu Goru. I ne samo Crnu Goru nego se lavina prelila i u Srbiju. Za divno čudo nije reč o politici mada mi je to prva asocijacija kad sam čuo da se "nešto podno Lovćena valja".
Svi o tome pričaju, velika većina se zgražava, mala manjina odobrava, jednom rečju niko nije ostao ravnodušan. Na sajtu youtube.com ogroman broj pregleda, čak se i čuveni Erkem Jevrić zabrinuo za popularnost (on jedan a njih "dvojica" – pa i nije baš "junački").
Ja neću tumačiti sadržaj spota jer se moje mišljenje poklapa sa većinom, pa se plašim da me ne proglase homofobom ili nekim ko propagira mržnju. Neka se voli ko god hoće i kako god hoće – to je privatna stvar, mene ovde zanima zašto se ovaj spot pojavio baš tu gde se pojavio.
U Srbiji šetnja LGBT populacije po centru Beograda se zove GAY-PRAJD. Održana je jednom a drugi put zamalo da jeste. Digla se tolika galama da je moglo da se desi svašta.
Podno Lovćena ova pojava se ne zove PRAJD nego malo drugačije – ŠETA MRČO ŠTO'NO MRČI MRČU, i situacija je drugačija, slično kao u Moskvi (Crnogoraca i Rusa 500 miliona a bez Rusa pola kamiona) – NEMA ŠANSE DA SE ODRŽI! Da li je to dobro ili loše, to neka vreme pokaže.
Da li će Crna Gora u (J)Evropu i bez parade – hoće, budite bez brige. Da li će S(e)rbija u Evropu sa paradom – nema šanse da će.
Zašto se spot sa muškim sočnim poljupcem pojavio baš u Podgorici? Veoma prost razlog – kada udari slabiji na jačega sigurica je da taj slabiji šutne nogom u ja.. ovog drugog i dok se ovaj presamiti od bolova, slabašni ima vremena da pobegne. To se upravo desilo – postojao je pokušaj da se "šetnja" organizuje u Podgorici, ali diglo se "čojstvo i junaštvo" i ideja se "zabagovala u korijenu".
Ljudi koji vode kampanju za LGBT populaciju svoje delovanje su prilagodili podneblju i mentalitetu. Znaju da ljudi u Srbiji pamte kao kokoška, i zato su podgrevali tenziju nekoliko meseci pre zakazanog datuma "šetnje ponosnih". Da je "šetnja" organizovana na prepad, dva-tri dana bi se pričalo i pisalo i posle toga "pojeo vuk magarca". Ovako se masa talasala dugo, a znajući da je i najlošija priča koja se širi zapravo izvanredan marketing – postigli su cilj.
Šta se desilo u Crnog Gori? Zbog poznatog "viška slobodnog vremena", pamćenja i do hiljadu godina unazad, zatim pojave da "jedan kalendar traje i po dve godine", kao i jako česte navike da se "sjedne i posrče kafa uz riječ-dvije", stručnjaci za marketing su uradili upravo ono što je trebalo – nogom u ja.. i trk. Udarili su u ono što je u Crnoj Gori gotovo nezamislivo – eksplicitno prikazati muško-mušku ljubav. Dakle, prikazati MRČU SA MRČOM, i to u toku najmuškije stvari na svetu a to je navijanje za fudbalsku reprezentaciju Crne Gore.
Reakcija je bila brza i jeziva – dvojica glumaca koji su bili glavni akteri spota morali su da se sklone iz Podgorice jer im je bila ugrožena bezbednost. Nažalost proteći će mnogo Morače kroz Podgoricu dok se njih dvojica vrate, najverovatnije pod drugim identitetom. Njih dvojica su samo radili svoj posao, glumili u spotu, ali očigledno u pogrešno vreme na pogrešnom mestu.
Sve u svemu moj zaključak je sledeći: sa marketinčke tačke gledišta ljudi koji vode kampanju za LGBT populaciju očigledno rade svoj posao veoma profesionalno. Pretpostavljam da su profesionalno plaćeni za svoj rad.
A što se same problematike tiče, Crnogorci će išćerati svoje i ući u (J)Evropu i bez "šetača". Mi S(e)rbijanci nećemo jer treba neko već jednom da kaže da za ulazak u EU Srbija ne treba da (pro)da dupe nego Kosovo. Zar ne?
Нема коментара:
Постави коментар