Danas je sreda 9.oktobar i
hit među korisnicima interneta u
Srbiji je insert iz jedne televizijske emisije u
kojem devojka, oskudno odevena i tobože oskudno obrazovana, odgovara
na nekoliko trivijalnih pitanja u rangu petog razreda osnovne škole,
a sve ležeći pohotno na polupraznom bračnom krevetu. Naravno da
odgovori nemaju veze sa mozgom, i to je upravo razlog što je ovaj
insert danas hit dana u Srbiji.
Naziv te emisije iz koje
je insert izdvojen je VIP, tema emisije je potraga za zgodnim mladim
(po želi i glupim) devojkama koje žele da budu starlete, tj. VIP
kurve.
Hoću da napravim
dvostruku analizu ovog što je prikazano, a vi koji čitate kažite
da li sam dobro procenio ili ne.
Prva stvar je sama potreba
da se takva emisija snima, tj. da se mlade (i po želji glupe)
devojke uopšte biraju preko malih ekrana. Stvar je vrlo jednostavna:
u vreme dok su u radijskom etru postojale samo tri-četiri stanice,
umišljati novinari su se setili kako da mesec ili dva imaju
besplatan doručak. Raspisali su radijski konkurs za pekaru koja
pravi najbolji burek. Uslov je bio da im se u određeno vreme burek
donese na degustaciju, pa će uz pomen naziva pekare na neki način
reklamirati istu. Kako je Beograd imao veliki broj pekara (ima ih i
danas), konkurs se otegao na opšte zadovoljstvo redakcija jutarnjih
programa. Neka pekara je i proglašena za najbolju, ali primarni cilj
je ostvaren – novinari su imali gratis doručak i tako iz dana u
dan.
Da li vam emisija VIP u
kojoj se biraju starlete liči na biranje bureka? Pa liči, jer da bi
nešto moglo da se realno oceni mora da se PROBA. Burek može da se
pojede, a starleta može da se poj...
Druga stvar oko ove
emisije koja mi je zapala za oko (ne ORO nego OKO) je način na koji
smo saznali da takva emisija uopšte postoji na jednoj o televizija.
Marketing služba je odradila prvoklasni posao – CELA SRBIJA zna za
tu emisiju a da nisu uložili NI JEDAN JEDINI DINAR u reklamu. Što
se ORO-DEVOJKE tiče, ona je i sebi i emisiji napravila posao,
emisija će biti ultra gledana, oglašivači će debelo plaćati
reklamne sekunde, a ona će posle ovoga siguran sam karijeru
nastaviti na Farmi ili nečem sličnom. Naravno, u pauzama snimanja
će se vraćati u krevet "voljenog sponzora".
Svi srećni i zadovoljni,
a mi ne primetismo u celoj toj gunguli da poskupeše neke osnovne
životne namirnice i da PDV ode naviše. Svi danas pričamo o ORO-DEVOJCI umesto o Lazaru STARMALI Krstiću i njegovom planu
ekonomskog preporoda.
Ovakvi primeri marketinške
kampanje sa ekstremno malim ulaganjem novca i izuzetno dobrom idejom
kako izvršiti promociju, nisu novost u Srbiji. Evo vam nekoliko
primera: da li se sećate Severininog pornića? Da – sram je bilo,
pila je šampanjac... Ali, od tada ceo Balkan ZNA KO JE SEVERINA. Po
sistemu žabe koja je videla da se konj potkiva, i naša loto-Suzana
je sa dva pornića pokušala da izazove pažnju javnosti ali je
umesto toga izazvala sažaljenje.
Drugi primer je vlasnik
hotela Design Hotel Mr.President, još odavno poznati Duško
Zabunović. Čovek je otvorio novi hotel davne 2007.godine i zaželeo
da cela Srbija čuje za njega a da ne uloži velike pare u reklamu.
Po licenci tog tipa hotela, u svakoj sobi treba da bude portret
predsednika ili premijera neke države. Domišljati vlasnik je rešio
da u jednu sobu postavi sliku davnašnjeg kancelara Republike Nemačke
Adolfa Hitlera. Platio je piće jednoj novinarki da o hotelu napravi
reportažu i kao šatro-gistro uslika baš tu sobu.

Eto, za promociju nečega
je dovoljna samo dobra ideja i plan kako da se ta ideja plasira. Ne
treba ulagati mnogo novca, dovoljno je biti inteligentniji od većine.
Obzirom da se bliži moj povratak ispred radijskog mikrofona,
predložiću mom kolegi i našem uredniku da raspišemo konkurs za
najbolji burek; pošto nam žene ne dozvoljavaju da van kuće šrvljamo, barem da pojedemo nešto kvalitetno za doručak.
Нема коментара:
Постави коментар